Републички завод за социјалну заштиту
Теразије 34, 11000 Београд, Република Србија
Реон: 017, ПАК: 103209
У Републичком заводу за социјалну заштиту одржан је, оквиру екстерне групне супервизије, 13.10.2023. супервизијски састанак са супервизорима и водитељимa случаја групе центара за социјални рад Београд 2.
Супервизијско питање које је обрађено на овој сесији у оквиру теме пост-институционална заштита одраслог, тешко сарадљивог корисника било је: На који начин реализовати смештај корисника с обзиром на амбивалентност у односу на збрињавање, јер је већ једном био у дому?
Проблеми на које су наилазили стручњаци су: несарадљивост корисника, непримерено понашање према стручним радницима центра, постојање оправданости и сврхе старатељске заштите, која врста установе може одговорити на комплексне захтеве збрињавања оваквог корисника и које даље мере предузимати у случају немогућности збрињавања у установу социјалне заштите?
Дискусија, на овој супервизији се водила око следећих кључних тачака:
Почетна дискусија у групи, била је у правцу покретања поступка за оцену пословне способности са очекиваним исходом лишења.
Закључак
Заснивање сарадничког односа на самом почетку, информисани пристанак (којим је и смештен у приватни дом,) први је корак у раду са корисником и у значајној мери олакшава све касније интервенције и целокупан рад са корисником.
За успешну реинтеграцију важно је направити план реинтеграције, или план повратка, заједно са корисником и установом у којој борави, план у коме ће бити сагледани сви потребни услови за прихват, релације међу члановима породице, ризици и снаге, као и ресурси и капацитети свих важних особа за корисника - квалитетна поновна процена.
Старатељска заштита, у овом тренутку, и оправданост таквог приступа у светлу поштовања концепта људских права, постојећег тренда у овим поступцима за оцену пословне способности, налаза и мишљења лекара не би резултирала лишењем, а и питање је шта би се корисно добило тиме.
Овде је реч о недобровољном, тешко сарадљивом кориснику.
У раду са овим корисницима, поред препознавања природе оваквих понашања, онога што га чини тешким, треба детектовати и покретаче оваквог понашања, односно која то потреба“ ради“ код корисника и чије незадовољење га чини таквим, тешким и несарадљивим.
На нама стручњацима је да препознамо покретаче таквог понашања, природу самог корисника, доминирајуће тенденције (какав је он) и из угла корисника, из његове перспективе, тј. потребе коју смо препознали, заједно са њим, радимо на позитивној промени користећи наша стручна знања и вештине.
Не треба сметнути с ума ни да неки корисници могу остати трајно у рецидиву.
Теразије 34, 11000 Београд, Република Србија
Реон: 017, ПАК: 103209
©2024 Републички завод за социјалну заштиту