Републички завод за социјалну заштиту
Теразије 34, 11000 Београд, Република Србија
Реон: 017, ПАК: 103209
Посредством Zoom апликације, Републички завод за социјалну заштиту је 23.11. 2021. године реализовао супервизијски састанак са супервизорима и водитељимa случаја групе центара за социјални рад Јужна Србија 2 . На екстерној групној супервизији активно су учествовали супервизори – водитељи случаја центара за социјални рад из Пирота, Ниша, Алексинца, Власотинца, Врања, Лесковца и Прокупља са укупно 24 учесника.
Супервизијско питање које је обрађено на овој сесији у оквиру Теме: Домски смештај, заштита старијих корисника, старатељство било је: „У ком правцу усмерити водитеља случаја у даљој заштити кориснице (старатељска заштита, премештај из приватне установе за смештај у државни дом...?)
Закључак
Кључне тачке око којих је рађено на овој супервизијској групи у односу на супервизијско питање биле су:
Старатељска заштита почива на концепту заштите људских права.
Старатељска заштита, (без обзира на трајање, привремена или стална) је увек старатељска заштита и захтева стручно и одговорно спровођење свих потребних поступака током процеса заштите, и започиње суштински одмах по добијеном податку (кроз стручне поступке) да је степен одређеног капацитета појединца умањен тако да може представљати ризик по самог појединца или друге особе.
У поступку за постављање привременог стараоца, учествује цео стручни тим, социјални радник, психолог, правник) и сам поступак се окончава донешеном одлуком-закључком о постављању привременог стараоца, који ће до окончања поступка за оцену пословне способности штитити права, личност и имовину корисника. Код постављања привременог стараоца, врши се „комплетна обрада потенцијалног привременог старатеља“ и критеријум „једино је он-она, хтео/ла да се прихвати привременог старатељства, није валидан критеријум. Значајан критеријум је мотивација привременог стараоца, изузев у ситуацијама непосредног старатељства, када дужност обавља стручни радник органа старатељства, професионалац, а која проистиче из мандата службе. Неизоставно је у истом тренутку и формирање комисије за попис имовине, покретне и непокретне коју поседује лице коме се привремени старалац поставља. Од тог тренутка се прави план заштите старања) у коме обавезно учествује и привремени старалац.
Све ово је мандат центра за социјални рад, коме су од стране државе пренета овлашћења у пословима старатељске заштите и поступања су обавезна, зато што је овом пренетом функцијом, центар заправо у обавези да штити лице коме је постављен привремени старалац. Уколико корисник има непокретне имовине у катастар непокретности доставља се податак о томе да је корисник под привременом старатељском заштитом, а ради уписа забележбе којом би се онемогућио промет непокретне имовине, тј предупредио ризик могуће злоупотребе актуелног здравственог стања у коме се налази корисник. Управо из наведених разлога функција привременог стараоца је изузетно важна, а не само формална.
Теразије 34, 11000 Београд, Република Србија
Реон: 017, ПАК: 103209
©2024 Републички завод за социјалну заштиту