Republički zavod za socijalnu zaštitu
Terazije 34, 11000 Beograd, Republika Srbija
Reon: 017, PAK: 103209
U Republičkom zavodu za socijalnu zaštitu održan je, okviru eksterne grupne supervizije, 13.10.2023. supervizijski sastanak sa supervizorima i voditeljima slučaja grupe centara za socijalni rad Beograd 2.
Supervizijsko pitanje koje je obrađeno na ovoj sesiji u okviru teme post-institucionalna zaštita odraslog, teško saradljivog korisnika bilo je: Na koji način realizovati smeštaj korisnika s obzirom na ambivalentnost u odnosu na zbrinjavanje, jer je već jednom bio u domu?
Problemi na koje su nailazili stručnjaci su: nesaradljivost korisnika, neprimereno ponašanje prema stručnim radnicima centra, postojanje opravdanosti i svrhe starateljske zaštite, koja vrsta ustanove može odgovoriti na kompleksne zahteve zbrinjavanja ovakvog korisnika i koje dalje mere preduzimati u slučaju nemogućnosti zbrinjavanja u ustanovu socijalne zaštite?
Diskusija, na ovoj superviziji se vodila oko sledećih ključnih tačaka:
Početna diskusija u grupi, bila je u pravcu pokretanja postupka za ocenu poslovne sposobnosti sa očekivanim ishodom lišenja.
Zaključak
Zasnivanje saradničkog odnosa na samom početku, informisani pristanak (kojim je i smešten u privatni dom,) prvi je korak u radu sa korisnikom i u značajnoj meri olakšava sve kasnije intervencije i celokupan rad sa korisnikom.
Za uspešnu reintegraciju važno je napraviti plan reintegracije, ili plan povratka, zajedno sa korisnikom i ustanovom u kojoj boravi, plan u kome će biti sagledani svi potrebni uslovi za prihvat, relacije među članovima porodice, rizici i snage, kao i resursi i kapaciteti svih važnih osoba za korisnika - kvalitetna ponovna procena.
Starateljska zaštita, u ovom trenutku, i opravdanost takvog pristupa u svetlu poštovanja koncepta ljudskih prava, postojećeg trenda u ovim postupcima za ocenu poslovne sposobnosti, nalaza i mišljenja lekara ne bi rezultirala lišenjem, a i pitanje je šta bi se korisno dobilo time.
Ovde je reč o nedobrovoljnom, teško saradljivom korisniku.
U radu sa ovim korisnicima, pored prepoznavanja prirode ovakvih ponašanja, onoga što ga čini teškim, treba detektovati i pokretače ovakvog ponašanja, odnosno koja to potreba“ radi“ kod korisnika i čije nezadovoljenje ga čini takvim, teškim i nesaradljivim.
Na nama stručnjacima je da prepoznamo pokretače takvog ponašanja, prirodu samog korisnika, dominirajuće tendencije (kakav je on) i iz ugla korisnika, iz njegove perspektive, tj. potrebe koju smo prepoznali, zajedno sa njim, radimo na pozitivnoj promeni koristeći naša stručna znanja i veštine.
Ne treba smetnuti s uma ni da neki korisnici mogu ostati trajno u recidivu.
Terazije 34, 11000 Beograd, Republika Srbija
Reon: 017, PAK: 103209
©2024 Republički zavod za socijalnu zaštitu